14.7.08

increase

Aptal Yazıları Serisi’ne daha da kirli bir başlangıç yapma adına, eledim çoğunu ve çoğunu eskisinden daha inandırıcı sanrılar haline getirdim. Kendi kendine düşünebilmek önceden lüksken, rutin olmasıyla daha da içerisinden çıkılamaz hallerde şimdi… Dinlenen hiçbir şey eskisi kadar yetmese de; etrafın bana haykırdıklarında, sesin kuvvetiyle estirdikleri rüzgârların pahasını duyamadım. Fakirlikten de olsa düşüncelerimi satmak kadar şerefsizce geldi bu da… Siktir ettim en son pişmanlıkları. Kendimi hepsinden yüksekte gördüm en bücür formumla. Ama o zaman da emindim şimdiki gibi. Çünkü bilmediğimden emindim, emin olduğum onlarcası yanında.
Geçmişle alakadar olup da eski demediğim şeyleri katmak isterdim kendime. Üstümdeki fazla “geçmiş” in kıyılabilir yağlarından yediğim yemeklerin haddi hesabı yok. Ya da susayanların bakraçlarına hava doldurup onların giderdiğim susuzluklarının… Samimi görüp kendini, en aşağılık duygularını rahatça dile getirebilecek bir bedenin; ruh bahanesiyle kendini Mesih ilan etmesinden bıkıp, sustum sadece. Olmasını kanıtlayacak tek olgu olan bedenin, inkârına yardım etmesi kadar aptalca olurdu haykırmam, ya da tanrının olmadığını inkâr edemeyen insanlar gibi.
Ya susacaksın, beynin bile bir köşesinde düşündüklerini göremeyecek, ya da haykırıp etrafındaki her dilsiz bedenin aslında senden daha aşağılık olduğuna kendini inandırıp; önündeki maçlardaki şahsi göt oluşları şimdiden reddetme arayışlarına düşeceksin. İkincisinden sıkılıp, birincisini uygulamaya karar verdim. Bunu görebilmek bile harbi zor olsa da, gözlerimi çıkartıp elimde tuttuğum şeyin ne olduğundan eminken aptal taklidi yaptım, evet. Kendimi uyandığımda daha zeki bir yalancı olduğumu hissettirecek ne varsa yaptım.
Sonunda son bir kez daha susup kendinden emin olduğum her fiili silip attım. Artık sağlam basmadan adımlarımı tertemiz bir yarıktan aşağı uzatmaktır amacım. Resimleri silip yeni sahneler yazıp, on binlerce yeni insanın bana galip gelmesini seyredip heyecanlanmak isterim…
…ve de anneme kefenimi ütületip, kolalamasını bekledikten sonra; cennet’e tek gidiş biletimi şimdiden iptal ettirmeliyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Buraya Kadar İnebilenlerin Kahvaltısı

Buraya Kadar İnebilenlerin Kahvaltısı