29.7.08

Kim Ölmez ki?

evet efendim.

şimdi alacağız elimize kalemleri,
ve reddettiklerimize,
redlerimizin getirdiklerine,
istemediklerimize,
tokat atamadıklarımıza,
dayak yediklerimize,
ve daha bir nice envayi hergeleliklerimize ıslak bir çizgi çekeceğiz.

çünkü, çalıştıkça hamlaşan organlarımızın birer ustaya dönüşmesini izlediğimizden beri çok yol katettik. ertesi gelmedi, olsun.

başı yoktu, nihayetini düşünen de olmadı, biz yaptık, oldu.

***

rüya gördüm geçen. bir deneme için oldukça gerçek bir metaforla gireceğim anlatacaklarıma. çünkü sallamıyorum şu an, gerçekten rüya gördüm, gerçek olmasını dileyeceğim, asla evet demeyeceğim ve kusmukla karışık üç dizi rüyam oldu son üç gece.

hepsi gerçek.

birinde ben öldüm, korumaya çalıştıklarım öldü.
birinde ben buldum, en gerçeği beni kurtardı. beynen bitik bu.
birinde güldüm, sadece güldüm. istedim. uyandım.

uyandığımda hala kusmuk tadı vardı birinde.
diğerinde üstümde patlayan kurşunların kanının nerede olduğu sorusunu soruyordum.
birindeyse, sustum, sadece sustum. istemedim. uyandım.

hepsi rüya.

***

bakın hiçbir şeyle aram iyi değildir. şey diye tabir ettiğim her şey hoşuma giderse şayet, korkmayı keserim. eğlenmek parayla değil.

lakin, bazı şeylerin yer ettiği bünyede korkunun yanında kalan pürüzler bir şey dahi olamıyor ya bazen, bahsim işte bunlar. tam da orası. kalıntı desen değil, melodi desen ı-ıh, ney?

bi bok değil, evet.

çoğu insan, "zorlanacağım" dediği anda kaybetmiştir, hazırlık sürecinde dahi değilken. o kadar insancıl ki bu "şey olmayan" birikintilerinizin antipatik halleri. ne işe yarar?

bi boka yaramaz, bu da doğru.

peki, en işe yarar hayallerinizin dahi bir işe yaramadığı gerçeğine ne demeli? yaratamadım ben, evet çirkinim, evet elimde hiçbir şey yok. ama, olamayanlarım benim kötü bir hayalci olduğumu göstermez mi en iyi ihtimalle? peki ya iyi hayalcileriniz? yaşayan var mı hala aranızda?

insan dipte olduğunda, fantazilerine boyun eğer. "ya," der "ya aslında aslı şuysa?". yukarılarda "hayali" bir el onu yukarı çekerken, uyuşturucu sanrılarından birine meze yapmış olur kendi kalkma emeklerini. hayal pili biter, kişi çöker. sonra daha büyük hayaller, sonra daha büyük düşüşler... bunlar uçucu madde bağımlılığından çok öte, mental danagalaklıklar.

fantazi sevilir, sevilmelidir de. tolkien'in kaçış edebiyatı her diptekinin sadece daha kötü durumdakilerin yaşantılarından efsanevi öğütler bulabilmesini konu almaz mı? frodo ibnedir, ama gandalf vardır. gollum kaybedendir, ama smeagol en büyük kazanan değil midir? eğer gollum en büyük kaybedense?

ama "o" hiçbir zaman kazanç değildir, eğer elleri ıslak değilse, eğer nefesi üzerinde değilse. ne kadar inandırıcı istersen iste, ne kadar dilersen dile, hatta saçmalama dozunu artırıp inandığına yakarsan bile kayıptır. çorabını ne dua ederek bulabilirsin, ne de ayağın ısınır. vaktini kaybedersin, "güzel çoraptı" artık kayıp.

neyse, reddedebilmek kaçışsa eğer, en uzağa kaçabilme gücünü gösterebilen her kimse şanstır kendi için. olabileceği en iyi benliği sunmuştur kendisine. mutlu olabilmelidir kişi. en güçlü korkak olabilmek, durağan kahramanlıklardan daha yeğdir.

***

üç rüya gördüm. arka arkaya üç gece.

bu gece dördüncüsüne yatacağım. görmemek için, düşünmemek için, onları istememek, ele geçirememek ve hatta sevdiklerimi kaybetmek için kapatacağım bu kez.

sabah kalktığımda yine kusmuk kokusuna boğulabilir ağzım, burnum.

romantizm, kandan çıkma bi kere. çekerim kanları üstüme, en azından daha sağlıklı bir beyinle uyanırım.

reddedebildiğim her anın gücüme güç katması için.

reddettiğiniz her an kan kırmızısı olsun.

kırmızı kalın.

7 yorum:

  1. öhü öhü

    yine kusmuşsun kardeşim
    umarım daha fazla yemezsin kusmamak için

    ve tabi

    neyse..

    YanıtlaSil
  2. Kusturuyorsunuz beni Haki Bey, küstürüyorsunuz da ayni zamanda...

    Bir sey söylemek istiyorum sadece.
    Iyi hayalci, kötü hayalci...
    Dipteki ve en üsteki...
    Kazanan ve kaybeden...

    Bunlar tek gecelik bir iliski misali birbirlerine bagli kavramlardan öte degil. Önemli olan hangisinin üstte oldugu...

    Kirmizi kalin Haki Bey!

    YanıtlaSil
  3. siz sevgili hasar bey, ve bir o kadar kıymetli diler hanım.

    gördüğünüz en güzel hayal eğer topuğunuzu dahi kaldıramıyorsa topraktan, altına girin.

    tek gecelik ilişkilerin, "sevilen" tarafı olmaksa asıl öğe, ister altta ol, ister üstte. "sevilen sevilir."

    diy mi?

    YanıtlaSil
  4. Tek gecelik iliskilerde sevmek sevilmek gibi ögeler yoktur Haki Bey. Araya sevgiyi soktugun anda altta kalan olursun, kaybolursun...

    YanıtlaSil
  5. tek gecelik ilişkilerde sevilen/seven olmak, çocukların eline sözlük aldıklarında sözlükte olup olmadıklarına ilk baktıkları kelimeleri eyleme dökmektir.

    alt üst yok, erkeğim; ve pasaj işlevli tek uzvum var.

    yoksa tek sıkıntım üstümdeki ekstra 60 kg olurdu.

    kim takar?

    YanıtlaSil
  6. Ah Haki Bey, illa ki muhalefetsiniz. Gururu var bir de bu isin... Siz anca kirmizi kalin zaten.

    Bir de...

    Pöff neyse.

    YanıtlaSil
  7. sevgili saygıdeğer diler yağız.

    amacım ya da düşündüğüm bu değildi. muhaliflik değildi yani yaptığım.

    farklı yerlerden aynı şeye bakıyoruz.

    sen iki ucun ilişkisini ele almışsın, ben tek tek irdeleyip seçimler sundum.

    bi daha bana muhalefet deme, pöf hiç deme. şaka lan de.

    YanıtlaSil

Buraya Kadar İnebilenlerin Kahvaltısı

Buraya Kadar İnebilenlerin Kahvaltısı

Güncellemeleri Bilin