1.7.10

Saçmalamak Üzerine:Beni Bu Kafalar Mahvetti!!!

Orhan Veli zamanında "Beni bu havalar mahvetti" demişse,ona verilebilecek tek cevabım vardır "Hayır efendim,bizi bu kafalar mahvetti".Kafa yaşamak önemli uğraş.Son zamanlarda sıkça karşılaştığım bi soru var;"Neyin kafasındasın?".Hepinize teker teker cevap veremeyecek kadar üşengeç olduğumdan,tek seferde burdan iletiyorum cevabımı "Sanane aq".Bi daha aynı soruyla beni karşı karşıya bırakacak olan kişiyeyse,büyük ödül olarak "At Kafası" hediye edicem.Yalnız hediye paketini en fazla Migros'ta falan yaparım,çok allu pullu bişey beklemeyin.

Bence gidene "gitme" dememek çok saçma bişey,hele ki "Gidene kal,gelene git demem." anlayışı alabildiğine gudik bi yaklaşım.Sanki çok iyi,süper,şokoladenpuding yaratıklarız ya cebine koyim.Bu (afedersiniz ama) göt kalkıklığı nerden gelmekte onu da hiç anlamamaktayım.Tamam,insanız,yaratıkların içinde kabiliyet bakımından en birinciyiz falan ama götümüz de bi yer görsün.Ne o öyle,"My ass in the sky with diamonds" misali dolaşmalar,bi sakin olun bi soluklanın,bi nefes alın be.Ha yalnız burda dikkat edilmesi gereken esas nokta,dil meselesidir.Şimdi sen swahili dilinde "gitme" dersin,karşındaki bu dilin varlığından bi haber halde az bucuk çincesiyle söylediklerini anlamaya çalışır,işte orda bi katakulli var güzel kardeşim.Yani oluru var desen,üşenmeden gelir vuvuzela nağmeleri eşiliğinde çıldıray kahkahalar atabilirler sana.

Dil önemli mesele anlayacağın,istersen kaba etlerini başına kasket yap,yine de tek bildiği dil çince olan birine swahili dilinde bişeyler anlatmaya çalışmak aynı erke dönergeci durumuna benzemekte.Sen tut o kadar çığırtkanlık yap sağda solda "Evrekaaaa evrekaaaa az bekleyin hepinize takla attırıcaz" diye,sonra yaptığının bi s.ke yaramadığı,kimse tarafından anlaşılamadığı bi durum çıksın ortaya.O iş,yaş iş güzel abim.Sonra bağlarsın bak böyle çıldıraya.

Şimdi güzelim,dönüpte bana dersen ki "Ulan herkes kendi derdinde,durup ne dediğine mi bakacak,oturup ne dediğine kafamı yoracak.Bırak allah aşkına",aslında haklısın bi açıdan.Sonuçta herkesin kendi ekmaaaanın peşinden koştuğu yada başkalarının ekmaaaına yağı,balı çalıpta sonra "Benim lan o" diyerek elinden alıp kaçtığı bi zamandayız.E biz ölelim o zaman!!!Amelie'de bi sahne var,sex shop'ta çalışan hatun (çoğu kişi kendisinden "at gibi hatun" diye de bahseder) "Bu yüzyılda hayalcilere yer yok" gibisinden iki kelam etmekte.Tamam kabul yerimiz yok da,napalım arkadaş.Yok illa ki öl diyosanız,lan zaten uygun adım gidiyoruz sona doğru,ne garezin var da hemen öldürüyosun.Bırak yaşayayım bi kaç zaman daha,kendi alıklığımda.Bırak da anlattıklarımızın tamamiyle anlaşıldığı bi kaç anı hayal edip,etrafımızdakilerin "Ne sırıtıyosun aq,malmısın" demesini sağlayıp,bizden daha bi "adam",daha bi "olgun" olduklarını sanmalarına yol açalım.

Şimdi burdan "Sanki kendisi çok iyi ya aq,çok güzel ya" çıkarımlarını yapanlar olma ihtimali var.Hatta bu çıkarımların dile getirildiklerini duyar gibiyim.İyi falan değiliz canım ciğerim,hele ki güzel hiç değiliz.Aramızda ki tek fark,hala size aptalca gelebilen hayaller kurabiliyor olmamızdır.Yazık ki senin aptallıklarının başladığı yerle,benim hayallerimin start çizgisi kesişmekte.Bu duruma sen "Banane,BA-NA-NE" desende,ben hala "Tüh ulan" diye hayıflanmaktayım.O kadar çok "tüh" çektim ki,duvarlar,pencereler falan hep salya,tükürük içinde kaldı.O durumlara geldik inan.Allahtan arkanda bıraktığın ıslak mendilleri zamanında tasarruflu kullanmışız ki,odanın büyük bi bölümünü tükürüklerden kurtardım.Yalnız bu pek de sandığın kadar kolay olmadı.Sonuçta Mr.Muscle değiliz cebine koyim.

Değişik dillerde pek gözüm olmadı şu ana kadar,swahilice konuşunca beni herkes anlar sandım sanırım hep.Ama görünen o ki,o iş öyle değilmiş.Yine de inanırmısın içimde başka bi dil öğrenmeye yetecek ne heves,ne de takat var.Sanırım en son sifonu çektiğinde onlarıda kanalizasyona yollamış oldun.Napalım bizde kafamızın içinde dönüp duran masallarla,bizi yine tam da bu havalarda,yine tam da bu kafalardayken mahvedecek günleri;baya bi kasış sonrası öğrendiğimiz “ 不要留下我独自 ” sözleriyle,yada hiç kasmadan bildiğimiz dilde “usiende” diye sayıklayarak bekleyebiliriz.Yada bunları yapmadan özbeöz Türkçeyle (ne kadar yalandan olup,içimizi acıtsa da) “Koy götüne rahvan gitsin” diyerek de geçirebiliriz.Yada ne uğraşıcam,ben kendi kendime masal anlatır dururum bunlar yerine,isteyen dinler,istemeyen de karşı fırından iki ekmek alıp gelebilir mesela.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Buraya Kadar İnebilenlerin Kahvaltısı

Buraya Kadar İnebilenlerin Kahvaltısı